۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بیانیه هواداران دکترفرهاد تجری برای شرکت در روز قدس

بی‌تردید یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام در دهه‌های اخیر، مساله اشغال سرزمین فلسطین به عنوان پاره تن جهان اسلام، توسط عمال رژیمی گرگ صفت و غاصب است که همواره موجبات رنجش خاطر همه انسان‌های آزاده به ویژه مسلمان را فراهم آورده است.

متاسفانه از روزی که این سرزمین اسلامی با توطئه غربی و با اهداف نژادپرستانه و استعماری توسط رژیم جعلی صهیونیستی اشغال شد همواره چشمان جهانیان شاهد سبوعانه‌ترین جنایات علیه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین بوده است و در این رهگذر هیچ یک از مجامع جهانی و بین‌المللی اقدام موثری برای حل این مساله انجام نداده‌اند.

در این میان با ظهور انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به یکباره مساله فلسطین وارد مرحله جدیدی شد و با رهنمودهای امام راحل (ره) اذهان جهانیان به ویژه امت اسلامی به شکل بسیار جدی‌تری به مساله فلسطین معطوف گردید. امام خمینی (ره) در حقیقت بنیانگذار نهضتی جدید در آزادسازی قدس عزیز و مبارزه با صهیونیزم غاصب بود که به حمدالله این حرکت توسط خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) استمرار یافته و برکات فراوانی را به همراه داشته است که انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی و بیداری ملت‌های مسلمان در قبال آرمان فلسطین از آن جمله است.

گرچه فلسطین نماد مظلومیت جهان اسلام است، اما این مظلومیت منحصر به سرزمین قدس نیست و امروز می‌بینیم که مسلمانان بحرین، یمن، عربستان، میانمار و ... نیز از ظلم و استبداد و جنایت رژیم‌های فاسد وخودکامه رنج می‌برند و برای کمترین آزادی، عزیزان خویش را از دست می‌دهند.

البته در کنار این مظلومیت روز افزون با بهره‌گیری از اندیشه‌های امام خمینی (ره)، امروز بیداری اسلامی در بین ملت‌های مسلمان آغاز شده که نوید آینده‌ای روشن را به جهان اسلام می‌دهد. به یقین حفظ و مراقبت از جریان بیداری اسلامی امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که قطعا در دستیابی به آرمان فلسطین و قطع دست اجانب و بیگانگان از کشورهای اسلامی اثرگذار خواهد بود.
در این بین نباید فراموش کرد که هدف آمریکا و ایادی مستکبرش ایجاد ناامنی در منطقه برای تامین منافع رژیم صهیونیستی است و اتفاقات ناگوار در سوریه عراق ویمن نیز در قالب همین سناریو تعریف شده است.
در برهه کنونی بر ملتهای مسلمان و دولت‌هایی که نام اسلام را بر دوش می‌کشند، واجب است که به حقیقت توطئه‌های در حال اجرای در سوریه آگاهی کامل داشته و به هر نحو ممکن اجازه ندهند که جریان مقاومت در منطقه خاورمیانه کوچکترین آسیبی ببیند، چرا که کوچکترین صدمه به جریان مقاومت، لطمه و صدمه‌ای جدی بر پیکره امت اسلام خواهد بود.
در آستانه روز قدس، هواداران دکتر فرهادتجری روزجمعه19تیرماه به عنوان قشر کوچکی از اقیانوس وسیع ملت مسلمان ایران، با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) بار دیگر اعلام می‌دارند در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام عزه) در کنار سایر اقشار ملت بزرگ ایران همچون سالهای گذشته در راهپیمایی بزرگ روز قدس حضور می‌یابند و با تمام توان از آرمان قدس که همان آزادسازی فلسطین عزیز حمایت خواهند کرد.
مدیریت هماهنگی هواداران دکتر فرهاد تجری
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

زمان برگزاری روز قدس اعلام شد

رمضان شریف از برگزاری مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس در جمعه ۱۹ تیر ماه مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش تسنیم، رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حاشیه نشست تخصصی و هماهنگی سازمان‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد پیرامون برگزاری مراسم روز جهانی قدس سال ۱۳۹۴ گفت: روز جهانی قدس یادگار ارزشمند و میراث راهبردی حضرت امام خمینی(ره) برای حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین و اعلام انزجار و برائت از رژیم اشغالگر، جلاد و جعلی صهیونیستی است که در هرسال به فرصتی برای اعلام مواضع امت اسلامی علیه ظلم و اقدامات ضدبشری قدرت‌های استکباری و سکوت مجامع بین المللی در قبال آن تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خاص تقویمی ماه مبارک رمضان در سال جاری افزود: شرایط خاص تقویم کشور و تلاقی جمعه آخر ماه مبارک رمضان امسال با شب عید فطر و احتمال اختلاف در اعلام روز عید در کشورهای اسلامی، بررسی چگونگی برگزاری روز جهانی قدس در سال جاری را ضروری می‌نمود.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم و دریافت نظرات شخصیت‌ها و نهادهای مرجع و مرتبط با این موضوع مقرر گردید که جمعه ۱۹ تیر ماه مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس اعلام و مراسم و راهپیمایی حمایت از ملت فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی در این روز برگزار گردد.

رییس ستاد انتفاضه و قدس با تأکید بر اهمیت بازنمایی و معرفی راهبردها و راهکارهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حل مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اصلی جهان اسلام گفت: با توجه به تحولات و رخدادهای منطقه‌ای و فتنه‌های جدید نظام سلطه و صهیونیسم علیه امت اسلامی و ایجاد اختلاف و درگیری در جغرافیای کشورهای اسلامی، آحاد مسلمانان به‌ویژه ملت مؤمن و انقلابی ایران با حضور گسترده و کوبنده در روز جهانی قدس و نمایش وحدت و یکپارچگی خود همچنان آزادی قدس شریف و نجات ملتهای مسلمان و حمایت از مقاومت اسلامی را آرمان و وظیفه تعطیل ناپذیر خود می‌داند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

ویژگیهای یک نماینده اصلح در مجلس شوری اسلامی

انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است و لزوم شرکت آگاهانه در این حرکت حساس که نشانگر شعور بالای سیاسی ماست بر شناخت از کاندیدها و انتخاب بهترین افراد به عنوان نماینده مردم تاکید دارد و این که پاسخگوی این سئوال باشیم :

یک نماینده مطلع و آگاه مجلس شورای اسلامی باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

آیا تا به حال به این سئوال فکر و اولویت های اساسی نماینده منتخب خود را تعیین کرده اید ؟

باید بدانید که:

1- نمایندگان در بدو ورود به مجلس شورای اسلامی طبق اصل 67 قانون اساسی به شرح زیر سوگند یاد می کنند :

"من در برابر قران مجید،به خدای قادر متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم‏ که‏ پاسدار حریم‏ اسلام‏ و نگاهبان‏ دستاوردهای‏ انقلاب‏ اسلامی‏ ملت‏ ایران‏ و مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ باشم‏، ودیعه‏ ای‏ را که‏ ملت‏ به‏ ما سپرده‏ به‏ عنوا ن‏ امینی‏ عادل‏ پاسداری‏ کنم‏ و در انجام‏ وظایف‏ وکالت‏، امانت‏ و تقوی‏ را رعایت‏ نمایم‏ و همواره‏ به‏ استقلال‏ و اعتلای‏ کشور و حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پایبند باشم‏، از قانون‏ اساسی‏ دفاع‏ کنم‏ و در گفته‏ ها و نوشته‏ ها و اظهارنظرها، استقلال‏ کشور و آزادی‏ مردم‏ و تامین‏ مصالح‏ آنها را مد نظر داشته‏ باشم‏."

2- بموجب اصل 84 قانون اساسی هر نماینده در برابر ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید.

3- بموجب اصل 71 قانون اساسی "مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در عموم‏ مسایل‏ در حدود مقرر در قانون‏ اساسی‏ می‏ تواند قانون‏ وضع کند."

4- طبق اصل 76 قانون اساسی "مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ حق‏ تحقیق‏ و تفحص‏ در تمام امور کشور را دارد.

5-بموجب اصل 80 قانون اساسی" گرفتن‏ و دادن‏ وام‏ یا کمکهای‏ بدون‏ عوض‏ داخلی‏ و خارجی‏ از طرف‏ دولت‏ باید با تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ باشد. "

6- طبق اصل 90 قانون اساسی " هر کس‏ شکایتی‏ از طرز کار مجلس‏ یا قوه‏ مجریه‏ یا قوه‏ قضاییه‏ داشته‏ باشد، می‏ تواند شکایت‏ خود را کتبا به‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ عرضه‏ کند. مجلس‏ موظف‏ است‏ به‏ این‏ شکایات‏ رسیدگی‏ کند و پاسخ‏ کافی‏ دهد و در مواردی‏ که‏ شکایت‏ به‏ قوه‏ مجریه‏ و یا قوه‏ قضاییه‏ مربوط است‏ رسیدگی‏ و پاسخ‏ کافی‏ از آنها بخواهد و در مدت‏ متناسب‏ نتیجه‏ را اعلام‏ نماید و در موردی‏ که‏ مربوط به‏ عموم‏ باشد به‏ اطلاع‏ عامه‏ برساند."

7- طبق اصل 87 قانون اساسی "رییس‏ جمهور برای‏ هیات‏ وزیران‏ پس‏ از تشکیل‏ و پیش‏ از هر اقدام‏ دیگر باید از مجلس‏ رای‏ اعتماد بگیرد"

8-بموجب اصل 88 قانون اساسی "در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس‏ جمهور و یا هر یک‏ از نمایندگان،‏ از وزیر مسوول‏، درباره‏ یکی‏ از وظایف‏ آنان‏ سوال‏ کنند، رییس‏ جمهور یا وزیر موظف‏ است‏ در مجلس‏ حاضر شود و به‏ سوال‏ جواب‏ دهد."

9- طبق اصل 89 قانون اساسی "نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ می‏ توانند در مواردی‏ که‏ لازم‏ می‏ دانند هیات‏ وزیران‏ یا هر یک‏ از وزرا را استیضاح‏ کنند، و در صورتی‏ که‏ حداقل‏ یک‏ سوم‏ از نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ رییس‏ جمهور را در مقام‏ اجرای‏ وظایف‏ مدیریت‏ قوه‏ مجریه‏ و اداره‏ امور اجرایی‏ کشور مورد استیضاح‏ قرار دهند، رییس‏ جمهور باید ظرف‏ مدت‏ یک‏ ماه‏ پس‏ از طرح‏ آن‏ در مجلس‏ حاضر شود و در خصوص‏ مسایل‏ مطرح‏ شده‏ توضیحات‏ کافی‏ بدهد. در صورتی‏ که‏ پس‏ از بیانات‏ نمایندگان‏ مخالف‏ و موافق‏ و پاسخ‏ رییس‏ جمهور، اکثریت‏ دو سوم‏ کل‏ نمایندگان‏ به‏ عدم‏ کفایت‏ رییس‏ جمهور رای‏ دادند مراتب‏ جهت‏ اجرای‏ بند ده‏ اصل‏ یکصد و دهم‏ به‏ اطلاع‏ مقام‏ رهبری‏ می‏ رسد."

چنانچه به وظایف ، تعهدات و اختیاراتی که اشاره شد بدون اغماض و تسامح و مصلحت اندیشی عمل شود،در این صورت مجلس در راس امور واقع و بسیاری از نابسامانی ها و ناهنجاری هایی که ممکن است کشور و مردم از آن رنج ببرند مرتفع خواهد شد. اما عملی شدن این امر منوط به حضور نمایندگان آگاه ، با دانش کافی علمی ، سیاسی و دلسوز مردم در مجلس شورای اسلامی است.


به این ترتیب تنها نمایندگانی می توانند از عهده وظایف نمایندگی مطلوب بر آمده و مجلس را در جایگاه واقعی خود یعنی راس امور قرار دهند و وضع مطلوب و دلخواه ملت را بوجود آورندکه واجد توانمندی ها و خصوصیات زیر باشند:

1- دارا بودن خصیصه عدالت جوئی و ایمان و اعتقاد به مفاد سوگند نامه ای که در مراسم تحلیف ایراد می شود.

2- برخورداری از تجارب، آگاهی ها و تخصص های متناسب با کمیسیون تخصصی که درآن عضویت خواهد یافت.

3- دارا بودن شهامت و شجاعت لازم برای عمل به وظایف و اطلاع از مسائل روز جامعه و مسائل جهانی .

4- حفظ استقلال و عدم سرسپردگی در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی و فدا نکردن عدالت به پای منافع و مصلحت های فردی و گروهی .

5- بی نیازی و کشیدن دندان طمع و کاهش دلبستگی های مادی و خواسته ها و تمنیات شخصی.

6- برخورداری از سلامت مالی و اخلاقی و نداشتن انحراف و نقطه ضعف در زندگی خصوصی.

7- توجه به وظایف نمایندگی و صرفنظر کردن از سایر دل مشغولی ها و مشاغل موازی در طول دوران نمایندگی خود.

8- برخورداری از قدرت نطق و نفوذ کلام بالا.

9- عمل کردن به وظایف قانونی بر پایه معیارهای مندرج در قانون اساسی و شرع، بر اساس استباط و اجتهاد خود و اجتناب از هر گونه تقلید کورکورانه.

10- آشنایی با مشکلات و مطالبات مردم و مردمدار بودن.

11- صداقت در گفتار و کردار و اجتناب از هرگونه عوام فریبی.

12- ضمن پیگیری مطالبات کلان منطقه ای، برخورداری از نگرش ملی و فدا نکردن مصالح ملی به پای مصلحت های شخصی، بخشی و منطقه ای.

13- استفاده از مشاوره افراد با تجربه و کارامد و نخبگان درسطح حوزه انتخابیه و در سطح استان و کشور و بهره مندی از افکار عمومی و علم و تجربه دیگران و خصوصا نخبگان صالح .
14- در عزل و نصبها و واگذاری امور به دیگران به صلاحیتهای واقعی افراد توجه کند طوریکه شایسته ترین افراد به لحاظ تخصص و تدین در مسند امور جامعه قرار گیرند. افرادی که بتوانند در دوران مسئولیت خود گرهی از مشکلات مردم ، بخصوص طبقات فقیر جامعه را باز کنند و مورد قبول و وثوق مردم باشند.
از اینرو می توان نتیجه گرفت که نماینده مطلوب کسی است که واجد خصوصیات و شرایط مذکور باشد و سند افتخار یک مجلس هم در این است که مملو از نمایندگانی شود که کارنامه عملکرد آنان سرشار از خصایص و رفتارهای مورد اشاره و در نتیجه جلب رضایت موکلین خود باشد، در غیر اینصورت نمی توان به شکل گیری و استحقاق یک مجلس مطلوب و کارآمد دل بست .
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

واکنش اینستاگرامی فرزند قالیباف به برخی شایعات

الیاس قالیباف، فرزند ارشد محمدباقر قالیباف شهردار تهران در واکنش به برخی شایعات و اتهامات مطرح شده در صفحه شخصی خود در اینستاگرام واکنش نشان داد که متن آن به این شرح است: من هرگز به نوشتن این متن راضی نبودم اما دیگر نیست کسی از دوستان و اطرافیانم که از من نخواسته باشد مطلبی بنویسم و یا توصیه نکرده باشد که سکوت جایز نیست. اما به همین عزیزان و دلسوزان هم عرض کردم، شما که خوب می دانید متن پیام سراسر کذب علیه من و خانواده ام با چه هدفی نوشته شده و نشر داده می شود. آخر من چه چیزی را باید بنویسم؟ چه چیزی را باید توضیح بدهم؟ بنویسم که دزد نیستم؟ بنویسم که آقا یا خانم محترم، میدانی رقم هشت هزار میلیارد تومان یعنی چه؟! بنویسم که هیچ گاه تا کنون احضار و بازداشت نشده ام؟ بنویسم که فرار نکرده ام؟ بنویسم که لندن نیستم؟ بنویسم که جزیره نخریده ام؟ ! یا حتى همین عکس هم من نیستم؟!

کسانی که این شایعات را منتشر می کنند که با توضیح من از کرده خود پشیمان نمی شوند آنها ماموریتی فراتر از الیاس قالیباف دارند و امروز من هدف آنها هستم و فردا داستان چیز دیگری است چرا که خواب زده بیدار نمی شود. اما تنها یک عامل بنده را قانع کرد که حتی همین چند خط را بنویسم و آن هم ذهن حقیقت جوی هم وطنانی بود که نه از بودجه شهرداری خبر دارند نه از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرشان به زندگی خودشان گرم است و شبانه روز برای یک لقمه نان حلال تلاش می کنند و حالا به چنین پیامی هم برمی خورند، من به احترام آنها توضیح می دهم. هم وطن عزیز! من الیاس قالیباف، دانشجوی رشته مدیریت فرهنگی هستم که در یک مجتمع آموزشی فعالیت می کنم. زندگی اعیانی ندارم. نه خارج از کشورم و نه زندان. نه دزدی کرده ام نه اختلاس. من یقین دارم که افراد بسیاری نادانسته این شایعه سراسر کذب را در گروه های مختلف منتشر کرده اند و امیدوارم این درخواست جسارت نباشد که از آنها تقاضا کنم که به همان میزان برای انتشار این متن توضیحی بنده نیز وقت و انرژی بگذارند. خدا همه ما را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

بختیاررحمانی بازیکن ملی پوش سرپل ذهابی درآستانه پیوستن به تراکتورسازی

بختیار رحمانی در آستانه تراکتوری شدن

هافبک بازی‌ساز تیم فولاد خوزستان در آستانه پیوستن به تیم تراکتورسازی قرار گرفت.


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، بختیار رحمانی بازیکن تیم فولاد خوزستان در آستانه پیوستن به تیم تراکتورسازی تبریز قرار گرفت.

سعید عباسی مدیر عامل تیم تراکتورسازی تبریز در حاشیه تمرین تیمش با تایید این خبر اظهار داشت: کار پیوستن بازیکن تیم فولاد خوزستان به تیم تراکتورسازی قطعی شده است.

بختیار رحمانی متولد 1368 از سرپل ذهاب بوده و سابقه بازی در تمام تیم‌های ملی پایه را داشته است.

وی از سال 76 در تیم فولاد خوزستان بازی می‌کند که در 17 سالگی در بازی رسمی برای فولاد خوزستان گلزنی کرده است تا جوان‌ترین گلزن این تیم باشد.

بختیار رحمانی دومین گلزن برتر تیم فولاد خوزستان نیز به شمار می‌رود و در کارنامه‌اش بازی ملی هم به چشم می‌خورد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در حاشیه تمرین تیم تراکتورسازی به خبرنگار فارس در تبریز گفت: محمدرضا اخباری دروازه‌بان سایپا گزینه اصلی تیم تراکتورسازی بوده و درصدد جذب این بازیکن به تیم هستیم.

وی افزود: البته نیم نگاهی هم به بیرانوند دروازه‌بان نفت داریم و با وی نیز در حال مذاکره هستیم و امیدواریم ظرف چند روز آینده با یکی از این دو دروازه‌بان به توافق رسیده و نگرانی هواداران تراکتورسازی در این پست را پایان دهیم.

سال گذشته دروازه‌بانان تیم تراکتورسازی حامد لک و داوود نوشی‌صوفیانی بودند و در نیم فصل عیسی اندوی به تراکتورسازی پیوست و هیچ یک نتوانستند عملکرد مطلوبی داشته باشند و همین سبب شد که باشگاه تراکتورسازی برنامه‌ای برای تمدید قرارداد با دروازه‌بانان خود نداشته و به دنبال سنگربانان جدیدی باشد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

بررسی جرایم مرتبط با انتخابات مجلس شوری اسلامی

بررسی جرایم مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی

با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در این مقاله تلاش شده است مصادیق مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس برای آشنایی بیشتر خوانندگان مورد بررسی قرار گیرد.

با بررسی قوانین و مقررات جاری از جمله قانون جرایم رایانه‌ای، قانون مطبوعات، قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و قانون مجازات اسلامی می توان فهرستی متشکل از ۲۵ بند را به عنوان مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین کرد.
گفتنی است تمامی “تارنماها” مکلف هستند که از انتشار مصادیق محتوای مجرمانه که در این فهرست به آنها اشاره شده خودداری کنند.انتشار محتوای مجرمانه که در این فهرست تعیین شده “جرم” محسوب می‌شود و علاوه بر تعقیب کیفری، موجب پالایش و مسدودسازی تارنماهای متخلف خواهد شد.

پالایش و مسدودسازی محتواهایی که دارای جنبه عمومی دارند در صلاحیت کارگروه و مدعی‌العموم است.
به موجب ماده ۲۲ قانون جرایم رایانه‌ای دادستان کل کشور (به عنوان رئیس کارگروه) وزیر یا نماینده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم،‌ تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان‎ صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی، نماینده کمیسیون صنایع و معادن و نماینده کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضاء کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را تشکیل می‌دهند.

رسیدگی به مواردی که جنبه خصوصی دارند حتما نیاز به طرح شکایت از ناحیه افراد ذی‌نفع در مراجع قضایی ذیصلاح را دارد و دستور پالایش این موارد از ناحیه مقام قضایی صادر می‌شود.
این امر مستلزم آن است که مسئولان قضایی همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، شعبی از دادسراها را به این امر اختصاص دهند که به صورت شبانه‌روزی به شکایات مربوط به تارنماها رسیدگی و دستورات لازم در این خصوص را صادر کنند.

الف) فهرست مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات که جنبه عمومی دارد پالایش و مسدود‌سازی آن در صلاحیت کار‌گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و مدعی‌العموم است:
۱- انتشار هرگونه محتوا با هدف ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات (بند ۳ و ۸ ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۶ آیین نامه اجرایی آن)

۲- انتشار هرگونه ادعای غیرواقع مبنی بر توقف انتخابات و یا دعوت به تجمع اعتراض‌آمیز‌، اعتصاب‌، تحصن و هر اقدامی که به نحوی موجب اخلال در امر انتخابات گردد (بند ۸ ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

۳- انتشار و تبلیغ علائم تحریم انتخابات گروه‌های ضد‌انقلاب و معاند (ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی)

۴- انتشار هجو یا هجویه و یا هرگونه محتوای توهین‌آمیز در فضای مجازی علیه انتخابات (ماده ۷۰۰ قانون مجازات اسلامی و بند ۸ ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

۵- انتشار هرگونه مطلب خلاف واقع مبنی بر انصراف گروه‌های قانونی از انتخابات (ماده ۶۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

۶- استفاده از سایت‌ها و وبلاگ‌های رسمی نهادها و دستگاه‌های دولتی جهت بهره‌برداری در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی.
شایان ذکر است تمامی شرکت‌ها‌، موسسات‌، شهرداری‌ها‌، سازمان‌ها و نهادهایی که قسمتی از دارایی آنها جزء بودجه و اموال عمومی است مشمول این ماده می‌شوند. (ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

۷- درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت زمان مقرر شده برای فعالیت انتخاباتی. (ماده ۵۶ قانون قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۵ آیین‌نامه اجرایی آن)

۸- انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک‌، ترغیب‌، تطمیع و یا تهدید افراد به خرید و فروش آراء‌، رای دادن با شناسنامه جعلی و شناسنامه دیگری‌، جعل اوراق تعرفه‌، رای دادن بیش از یک‌بار و سایر روش‌های تقلب در رای‌گیری و شمارش آراء. (ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۳ قانون مجازات اسلامی)

۹- انتشار هرگونه محتوا جهت ایجاد رعب و وحشت برای رای‌دهندگان یا اعضاء شعب. (بند ۱۶ ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

۱۰- استفاده ابزاری از تصاویر زنان برای تبلیغات انتخاباتی و یا عدم رعایت شئونات اسلامی در انتشار تصاویر مربوط به زنانی که نامزد انتخاباتی می‌باشند. (بند ۱۰ ماده ۶ قانون مطبوعات)

۱۱- انتشار هرگونه محتوا در جهت توهین‌، افترا و نشر اکاذیب با هدف تخریب نظام‌، قوای سه‌گانه‌، سازمان‌های حکومتی و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات به منظور بهره‌برداری انتخاباتی. (مواد ۵۰۰ ، ۶۹۸ ، ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی و بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات و ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای)

۱۲- انتشار هرگونه محتوا و مکاتبات دارای طبقه‌بندی (محرمانه و سری) مرتبط با انتخابات‌.(ماده ۳ قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی و ماده ۳ قانون جرایم رایانه‌ای و بند ۶ ماده ۶ قانون مطبوعات)

۱۳- انتشار اخبار کذب از نتایج بررسی صلاحیت‌ها‌، شمارش آراء‌، ادعاهای بی‌اساس پیرامون تقلب در انتخابات یا مخدوش بودن انتخابات بدون دلیل و مدرک. (مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی و بند ۸ ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)
ب) فهرست مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات که رسیدگی به آن نیازمند شکایت شاکی خصوصی و در صلاحیت مراجع قضایی است:

۱- انتشار ادعاهای کذب و غیرواقعی توسط نامزدها در خصوص دارا بودن سابقه مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشگری و انتظامی و مدرک تحصیلی. (ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات استفاده غیر مجاز از عناوین علمی مصوب ۶/۱۲/۸۸|)

۲- انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی علیه داوطلبان نمایندگی‌، توسط دیگر داوطلبان نمایندگی و یا طرفداران آنان (مواد ۶۵ و ۸۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

۳- انتشار هرگونه محتوا در جهت هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی و نشر اکاذیب و تبلیغ علیه آنها. (مواد ۶۴ و ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۳۰ قانون مطبوعات)

۴- انتشار صوت‌، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی و یا اسرار شخصی نامزدهای انتخاباتی بدون رضایت آنها به نحوی که موجب ضرر یا هتک حیثیت آنان گردد. (ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای)

۵- ایجاد هرگونه تغییر و یا تحریف فیلم‌، صوت یا تصویر نامزدهای انتخاباتی به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود. (ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای)

۶- انتشار نظر شخصیت‌ها در تایید کاندیداها با ذکر عنوان و مسئولیت آنها. (تبصره ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی آن)

۸- ‌هرگونه دسترسی غیر‌مجاز‌، شنود‌، تخریب‌، تغییر‌، محو‌، متوقف کردن و سرقت اطلاعات محتوای تارنماها و پست الکترونیکی نامزدهای انتخاباتی و سامانه‌های رایانه‌ای مرتبط با انتخابات. (بند ج ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌ای)

۹- انتشار هرگونه مطلب خلاف واقع مبنی بر انصراف هر یک از نامزدهای انتخاباتی. (ماده ۶۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

۱۰- انتشار اسامی متهمان تخلفات انتخابات قبل از رسیدگی به اتهامات آنها درمراجع قضایی و قطعیت رای.‌ (تبصره یک ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی)

۱۱- انتشار هجو یا هجویه و یا هرگونه محتوای توهین‌آمیز در فضای مجازی علیه نامزدهای انتخاباتی. (ماده ۷۰۰ قانون مجازات اسلامی و بند ۸ ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

۱۲- انتشار علت رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی بدون رضایت آنها در صورتیکه موجب افشای اسرار و یا هتک حیثیت آنها شود. (ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای‌، ماده ۳۱ قانون مطبوعات و ماده واحده لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مصوبه ۲۲/۸/۱۳۷۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام.)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

قسمتی از پیام معمارانقلاب امام خمینی(ره) به مناسبت فاجعه هفتم تیر

«.....ننگتان باد ای تفاله‌های شیطان و عارتان باد ای خودفروختگان به جنایتکاران بین‌المللی که در سوراخ‌ها خزیده و در مقابل ملتی که در برابر ابرقدرت‌ها برخاسته‌ است به خرابکاری‌های جاهلانه پرداخته‌اید.

عیب بزرگ شما و هوادارانتان آن است که نه از اسلام و قدرت معنوی آن و نه از ملت مسلمان و انگیزه فداکاری او اطلاعی ندارید.

شما ملتی را که برای سقوط رژیم پلید پهلوی و رها شدن از اسارت شیطان بزرگ دهه‌ها جوانان عزیز خود را فدا کرد و با شجاعت بی‌مانند ایستاد و خم به ابرو نیاورد، نشناخته‌اید.

شما کوردلان با آنکه دیده‌اید با به شهادت رساندن شخصیت‌های بزرگ، صفوف فداکاران در راه اسلام فشرده‌تر و عزم آنان مصمم‌تر می‌شود، می‌خواهید با به شهادت رساندن عزیزان ما این ملت فداکار را از صحنه بیرون کنید.

شما تا توانسته‌اید به فرزندان اسلام چون شهید بهشتی و شهدای عزیز مجلس و کابینه با حربه ناسزا و تهمت‌های ناجوانمردانه حمله کرده‌اید تا آنها را از ملت جدا کنید و اکنون که آن حربه از کار افتاد و کوس رسوایی همه‌تان بر سر بازارها زده شده، در سوراخ‌ها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود، ملت شهید پرور و فداکار را بترسانید و نمی‌دانید که در قاموس شهادت، واژه وحشت نیست .....بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مُرد و خار در چشم دشمنان بود...»

این سطور قسمتی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت فاجعه هفتم تیر خطاب به ملت ایران بود.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

مدت تبلیغات انتخابات مجلس دهم

مدت تبلیغات انتخابات مجلس ۱۴ روز تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدت تبلیغات انتخاباتی مجلس در طرح استانی - شهرستانی شدن را ۱۴ روز تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، با تصویب ماده ۹ طرح «استانی- شهرستانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس»، مدت فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را تعیین کردند.

بر این اساس مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای نمایندگی مجلس ۱۴ روز بوده که ۱۵ روز قبل از اخذ رای، آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه دارد.

نمایندگان با همچنین با تصویب ماده ۱۰ این طرح مقرر کردند، در صورت ابطال انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه موجود، انتخابات نسبت به آن حوزه انتخابیه باطل و نسبت به سایر حوزه های انتخابیه موجود استان صحیح است.

انتخابات میان دوره ای مجلس، یک مرحله ای و با اکثریت نسبی آراء برگزار می شود

نمایندگان خانه ملت، در ادامه ماده ۱۱ را تصویب کردند؛ بر اساس این ماده انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی یک مرحله ای است و هر نامزد صرفا چنانچه در حوزه انتخابیه موجود واجد اکثریت نسبی آراء شود، به مجلس شورای اسلامی راه می یابد.

نمایندگان همچنین با تصویب ماده ۱۲ حوزه های انتخابیه اقلیت های دینی را از شمول مقررات این قانون مستثنی کردند.

با تصویب ماده ۱۳ این طرح، ماده ۸ به استثنای تبصره های آن، ماده ۹ و تبصره ۱ آن و مواد ۲۴ و ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب هفتم آذرماه ۱۳۷۸ و اصلاحات بعدی آن نسخ می شود.

در نهایت با تصویب ماده ۱۴ مقرر شد، آیین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت دو ماه از تاریخ تصویب آن توسط وزارت کشور تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

اطلاعیه شماره 3 ستاد انتخابات کشور

گفتنی است ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ۳، دوره زمانی ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه شماره ۲ به آگاهی ملت شریف ایران می رساند، مقدمات برگزاری انتخابات سراسری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم شده است و انشاءالله ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس از تاریخ ۲۸/۹/۹۴ تا ۴/۱۰/۹۴ به مدت هفت روز در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های مرکز حوزه های انتخابیه مجلس انجام خواهد شد.

در اجرای ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن ارائه گواهی رسمی مبنی بر استعفاء و قبول آن و عدم اشتغال در پست و مقام مورد تصدی در حداقل شش ماه قبل از روز ثبت نام، از سوی مشمولین ماده قانونی مذکور، مجدداً مورد تأکید می باشد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه هفتم اسفند ماه امسال (۹۴) همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

تصادف در جاده سرپل ذهاب به قصرشیرین

به گزارش بازی دراز،

صبح امروز یکدستگاه سمند که از سمت سرپلذهاب به سمت قصرشیرین درحال حرکت بود با دودستگاه خودروی دیگر برخورد نموده و سبب کشته وزخمی شدن سه نفر از شهروندان هم استانی شد.

دوخودرو دیگر یکدستگاه پراید ویکدستگاه پژو405 بوده که از سمت قصرشیرین به سمت سرپلذهاب درحال حرکت بوده اند .

این تصادف ساعت 11 صبح وحوالی روستای طهماسب اتفاق افتاده است.

براساس گزارش واصله علت حادثه بی احتیاطی راننده خودروسمند وعدم توانایی درکنترل خودرو عنوان شده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سرپلذهاب بااعلام این خبر گفت: متاسفانه در این تصادف شدید راننده خودرو سمند دردم جان باخت و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: بعد از این حادثه سریعا نیروهای امدادی و پلیس راهور در محل حادثه حاضر شده و مصدومان و فوت شدگان را به مراکز درمانی در شهرستان سرپلذهاب منتقل کرده اند.

حسن عزیزی با بیان اینکه اقدامات امدادی اولیه درمحل حادثه ودربیمارستان شهدای سرپلذهاب انجام گرفت تصریح کرد: شدت جراحت وارده مصدومین تصادف به گونه ای بود که اورژانس هوایی برای انتقال مجروحین درخواست وبلافاصله به مرکز استان منتقل شدند.

محور سرپلذهاب به قصرشیرین یکی از نقاط حادثه خیز استان است که هرهفته شاهد حوادث دلخراش وناراحت کننده ای می باشد که باکشته وزخمی شدن همشهریان وهم استانی های عزیزمان همراه است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری