۲۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

اعضای هیات مرکزی بر انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله محمد یزدی، محمدرضا علیزاده، سیامک ره‌پیک و سیدابراهیم رئیسی را به عنوان اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات برگزید.

در جلسه عصر دیروز شورای نگهبان، اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نیز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

در اجرای ماده (1) قانون نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ماده (1) قانون نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در جلسه مورخ 27/3/94 شورای‌نگهبان انتخابات شدند به شرح ذیل اعلام می‌‌شود:

1ـ آیت‌الله احمد جنتی

2ـ آیت‌الله محمد یزدی

3ـ محمدرضا علیزاده

4ـ سیامک ره‌پیک

5ـ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

حلول ماه مبارک

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن

(ماه مبارک رمضان، ماه دوری از گناهان، ماه بندگی مبارکتان باد.)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

مصاحبه روزنامه وطن امروز با دکتر فرهادتجری

چگونه با مجرمان فضای مجازی برخورد کنیم؟

دکتر فرهاد تجری*: به موازات پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی مانند اینترنت، احتمال وقوع انواع و اقسام جرائم فردی، مالی، اخلاقی، امنیتی و سیاسی در فضای مجازی و بویژه شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است. انتشار تصاویر مستهجن، تهدید، اخاذی و سوءاستفاده از تصاویر شخصی افراد نمونه‌هایی از مشکلات قضایی این روزهای کاربران شبکه‌های اجتماعی است که بی‌مهابا خود را به جریان تند تکنولوژی سپرده‌اند. از آنجا که مرجع رسیدگی به جرائم، قوه‌قضائیه است فردی که در شبکه‌های اجتماعی مورد تهدید قرار گرفته یا حریم خصوصی‌اش به دنبال انتشار تصاویر شخصی به خطر افتاده است لازم است در نخستین گام با مراجعه به دادگاه طرح شکایت کند. همزمان با شکل‌گیری عناوین مجرمانه در فضای مجازی قوه‌قضائیه هم شعب یا مجتمع‌های رسیدگی به جرائم رایانه‌ای را راه‌اندازی کرده است که افراد برای رسیدگی به چنین جرائمی به این شعب مراجعه می‌کنند. مرحله دوم رسیدگی به این قبیل اتفاقات بررسی پرونده توسط قاضی و درخواست پیگیری موضوع با کمک پلیس فتای نیروی انتظامی، امکانات مخابراتی، حوزه‌های فنی سایر دستگاه‌ها و مراجع کارشناسی برای رسیدن به واقعیت مطلب و کشف دلایل به منظور جلوگیری از تجاوز است. پس از طی این مرحله مرجع قضایی به اقتضای نوع جرم و اتهام وارده پرونده را به ضابطان قضایی ارجاع داده و رسیدگی به موضوع را مطالبه می‌کند. آخرین مرحله هم بازگشت پرونده پس از ردیابی و رصد توسط ضابطان قضایی برای تعقیب به دستگاه قضا و تشکیل جلسه دادگاه است. همزمان با تشکیل دادگاه قاضی با توجه به نوع جرم مجازات‌هایی را در نظر می‌گیرد. اگر جرم به وقوع پیوسته از مصادیق جرائم امنیتی، نشر مواردی برخلاف عفت عمومی باشد می‌تواند فرد را به‌عنوان مفسد فی‌الارض تا پای چوبه دار پیش برد. در این مرحله به تناسب عناوین جرم از جزای نقدی تا حبس و حتی اعدام هم پیش‌بینی شده است. به‌عنوان مثال اگر تصاویر شخصی فردی مورد سوءاستفاده قرار گرفته و با تهدید انتشار آن از فرد اخاذی صورت گرفته باشد به استناد ماده 15قانون جرائم رایانه‌ای مجازات خواهد شد. براساس این ماده قانونی چنانچه فردی به منظور دستیابی افراد به محتویات مستهجن، آنها را تحریک، ترغیب، تهدید یا تطمیع کند یا فریب دهد یا شیوه دستیابی به آنها را تسهیل کرده یا آموزش دهد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. ارتکاب این اعمال در باره محتویات مبتذل موجب جزای نقدی از 2 میلیون ریال تا 5 میلیون ریال است همچنین چنانچه افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روانگردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت‌آمیز تحریک یا ترغیب یا تهدید یا دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آنها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.
*کارشناس قضایی و نایب رئیس سابق کمیسیون قضایی مجلس
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

سپیدارکرمانشاه 2

الو به حوزه قصر شیرین : مواظب ترفندهای انتخاباتی فتح الله حسینی باشید...

نویسنده : خلیفه فرهاد امیری پنجشنبه 28 خرداد 1394 08:15 ق.ظ •
رفتن دوباره به مجلس به چه قیمتی؟
مردمان شریف حوزه انتخاباتی قصر شیرین باید هوشیار باشند که فریب ترفندهای انتخاباتی فتح الله حسینی را نخورند در پی گزارش هایی که به ما رسیده است فتح الله حسینی دو نفر را در شهرستانهای گیلانغرب و سرپلذهاب بعنوان کاندیدای مجلس وارد فاز انتخاباتی کرده است تا از طریق آنها چالش ها و مخالفان خود را شناسایی و سپس بازی جدیدی با آنها شروع کند که امکانات لازم و همچنین وعده های کافی و رضایت بخش به این دو نفر داده است ،البته سپیدار کرمانشاه مثل یک سر باز وظیفه شناس همیشه بیدار است و اهمیت زیادی برای حفظ اخلاق انتخاباتی قائل می باشد و اجازه نخواهد داداز سوی هرکسی با روان و سادگی مردم عامه ،زحمت کش و شریف ما بازی شود.
لازم به ذکر است در خصوص انتخابات حوزه قصر شیرین در حال مطالعه هستیم و هنوز بر سر یک کاندیدای مشخص به نتیجه نهایی نرسیده ایم .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

حضور دکتر فرهاد تجری در شهرستان

باسلام و عرض ارادت خدمت هواداران دکتر فرهاد تجری
جهت اطلاع هواداران ، دکتر تجری از روز پنج شنبه 21خرداد تا بعداظهر چهار شنبه 27 خرداد ماه به مدت هفت روز در شهرستان سرپل ذهاب ، گیلانغرب و قصرشیرین حضور دارند .
در جهت هماهنگی با برنامه های ایشان با این شماره تماس حاصل فرمایید 09360041645
ارادتمند همه شما نوری
۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

مصاحبه پارس نیوز با بختیار رحمانی

لینک خبر


به گزارش پارس به نقل از فارس بختیار رحمانی در گفت‌وگو با ما در مورد آینده فوتبالی‌اش، موضوع کارت پایان خدمت، پیشنهاد از سوی باشگاه استقلال و همچنین گلایه‌هایش از باشگاه فولاد خوزستان صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

فارس: در روزهایی که از فوتبال دور هستی چه می‌کنی؟

خدا را شکر در کمپ تیم ملی حضور دارم اما در این چند ماه که از فوتبال دور بودم خیلی تلاش کردم و تمریناتم را ادامه دادم و شرایط خوبی دارم و با پیگیری‌هایی که کی‌روش و کفاشیان انجام دادند در کمپ تیم ملی زیر نظر پزشکان کار می‌کنم و خوشبختانه مشکلی هم ندارم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

بایسته های انتخابات : آنچه در انتخابات نماینده در نظر داشته باشیم

بایسته های انتخاب: آنچه در انتخاب نماینده باید در نظر داشته باشیم

1) جایگاه مجلس و اهمیت نمایندگی را در نظر داشته باشیم
انتخاباتی که ما در آن شرکت می کنیم، برای تعیین نمایندگانی است که «دست کم» چهار سال سرنوشت کشور و بیش از 70 میلیون ایرانی در دست آنان خواهد بود؛ بنابراین، به موضوع انتخاب نماینده به عنوان رویداد یکروزه یا به عنوان حمایت چشم و گوش بسته از یک فرد نگاه نکنیم؛ اگر «خرمن کوفتن کار هر کس نیست»، یقیناً قانونگذاری و نمایندگی مردم، «مرد کهن» می خواهد!

2) اهمیت رأی خود را بدانیم
هر رأی می‌تواند در تعیین سرنوشت انتخابات و در ادامه، در تعیین سرنوشت یک طرح و لایحه مؤثر باشد؛ زیرا این یک یک آرای ماست که به نفع کاندیداها خوانده می شود و در نهایت یکی از آنان که بیشترین آرا به نام او نوشته شد، به عنوان منتخب مردم منطقه به مجلس راه می یابد و این تک تک آرای نمایندگانی که همه ما انتخاب کرده ایم است که در رد یا تصویب یک طرح یا لایحه شمارش می شود و در نهایت با تصویب یا رد آن طرح، زندگی ما بدان پیوند می خورد؛ بنابراین، با به یاد داشتن این ضرب المثل ها که «قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود» و «از ماست که برماست»، اهمیت رأی خود را بدانیم.

3) در رأی دادن، رضای خداوند را در نظر داشته باشیم
همان گونه که از نمایندگان می خواهیم خدا و قیامت را به یاد داشته باشند و برای رضای خداوند کار کنند، خود نیز رضایت خداوند را در انتخاب کاندیدای مورد نظر در «دل» داشته باشیم و ملاک رأی دادن خود را تعلقات طایفه ای یا شهری در نظر نگیریم و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) «در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدم داریم».

4) ملی بیندیشیم!
به دلیل منطقه ای بودن انتخاب نمایندگان مجلس، متأسفانه برخی به این اشتباه افتاده اند که باید نماینده ای انتخاب کنند که سهم بیشتری از بودجه کشور را به منطقه آنان سرازیر کند و بدبختانه برخی از کاندیداها نیز بر این باور غلط بساط جمع آوری آرای خود را پهن می کنند ؛ در حالی که اولاً فقط نماینده آنها در تصویب بودجه دخبل نیست، بلکه کارشناسان هیأت دولت..
حال اگر خوب دقت کرده باشیم دکتر فرهاد تجری دارای ویژگیهایی بارزی همچون تخصص همراه تجربه برای قانون گزاری و عدالت و شجاعت و صداقت در امر نطارت میباشد و در ولایتمداری و پایبندی به اصل نطام زبانزد خاص و عام است . بیاییم با انتخاب ایشان در دوره دهم انتخابات مجلس به پویایی و بالندگی در توسعه گام موثر برداریم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

درگذشت دکتر اله داد شبابی

در کمال تأسف باخبر شدیم دکتر اله داد شبابی ریاست دانشگاه آزاد گیلانغرب در اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم..
۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

مصاحبه دکتر فرهاد تجری آفتاب کرمانشاه


آفتاب کرمانشاه: انتظار مردم این است که به افرادی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند اجازه حضور در مجلس داده نشود.

دکترفرهاد تجری اظهار کرد: باید بپذیریم که در یک جامعه مبتنی بر ارزش‌های اسلامی قرار داریم و مصالح ملی ما با سایر کشورها متفاوت است. به خاطر روحیه آزادی‌خواهی ایران قاعدتا مورد کینه و هجمه دشمنان و معاندین قرار داریم و کسانی به دنبال شکستن انسجام ملی، همدلی دولت و ملت و عزت این ملت هستند.

وی افزود: با توجه به این شرایط انتظار می‌رود که فعالان سیاسی و احزاب و گروه‌ها صرف نظر از مواضع سیاسی، حزبی و گروهی رفتارهای ساختارشکنانه‌ای که انسجام ملی را از بین می‌برد، انجام ندهند و آب به آسیاب دشمن نریزند. رفتارهایی که زمینه‌ساز خدمت به دشمنان جمهوری اسلامی باشد قطعا مورد تایید نیست و مردم هم انتظار دارند که زمینه فعالیت برای کسانی که به منافع ملی لطمه می‌زنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند فراهم نشود.
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره)

مروری بر زندگی پر برکت امام خمینی

تولد
در روز بیستم جمادی الثانی 1320 ق، مطابق با 30 شهریور 1281 ش، در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی، در خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد، و در خاندانی از سلاله زهرای اطهر علیهاالسلام ، روح اللّه الموسوی الخمینی چشم به جهان گشود. او وارث سجایای آبادی و اجدادی بود که نسل در نسل در کار هدایت مردم و کسب معارف الهی کوشیده بودند.
پدر بزرگوار امام خمینی، مرحوم آیت اللّه سید مصطفی موسوی، از معاصران مرحوم آیت اللّه العظمی میرزای شیرازی رحمه الله ، پس از آن که سالیانی چند در نجف اشرفْ علوم و معارف اسلامی را فرا گرفته و به درجه اجتهاد نایل آمده بود، به ایران بازگشت و در خمینْ پناه گاه مردم و هادی آنان در امور دینی بود. در حالی که بیش از پنج ماه از ولادت روح اللّه نمی گذشت، طاغوتیان و خان های زیر پرچم حکومت وقت، ندای حق طلبی پدر را که در برابر زورگویی های ایشان به مقاومت برخاسته بود، با گلوله پاسخ گفتند و در مسیر خمین به اراک، وی را به شهادت رساندند.


تحصیلات
امام خمینی درس های ابتدایی و مقدمات علوم دینی را در خمین شروع کرد و سپس برای ادامه تحصیل به اراک رفت. ایشان پس از هجرت مرحوم آیت اللّه حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی رحمه الله از اراک به قم، به این شهر هجرت و به سرعت مراحل تحصیلات تکمیلی علوم حوزوی را نزد اساتید حوزه علمیه قم طی کرد. حضرت امام خمینی رحمه الله معانی و بیان را نزد آقا میزرا محمدعلی ادیب تهرانی، تکمیل دروس سطح را نزد مرحوم آیت اللّه سیدمحمدتقی خوانساری و مرحوم آیت اللّه سید علی یثربی کاشانی، و دروس خارج فقه و اصول را نزد زعیم حوزه قم آیت اللّه العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی رحمه الله گذراند. روح حسّاس و جست وجوگر امام خمینی باعث شد تا ایشان تنها به ادبیات عرب و دروس فقه و اصول بسنده نکند و به دیگر رشته های علمی نیز علاقه مندانه روی آورد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری