۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

اهمی از فعایتهای نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی

بنام حق عزیز با عزت
اهمی از فعالیتهای دکتر فرهاد تجری نماینده دور هشتم حوزه سرپل ذهاب قصرشیرین و گیلانغرب
1-مجوز تعریض گردنه پاطاق و پیشرفت 30 درصدی آن
2-رسمی کردن بازارچه پرویز خان
3-الحاق بخشی از سوماربه گیلانغرب و مرزی کردن این شهرستان و مجوز تاسیس بازارچه سومار
4-الحاق دهستانهای جگیران و سرقلعه به سرپل ذهاب و راه اندازی بازارچه تیلکو
5-ارتقا دهستان قلعه شاهین به بخش
6-صدور سند مالکیت برای زمینهای مناطق جنگی
7-بازگشایی مرز خسروی
8-بخشی از گاز رسانی خصوصا چله
9-بازسازی شهرهای نفت شهر و سومار در جاسازی روستاهای آن
10-مخالفت با لایحه مرزبانی
11-مجوز 40 رشته دانشگاهی
12-سهمیه استخدام معلمین را تا 150 نفر
13-جذب اعتبار برای پادگان ابوذر
14جذب اعتبار جهت کمک به تجهیز 17آموزشگاه در گیلانغرب
18جذب اعتبار کمک به 8مجتمع آموزشی گیلانغرب
19احداث مجتمع آبرسانی حیدریه
20احداث شبکه آبداربادام
21توسعه مجتمع آب گورسفید
22احداث مجتمع مهرقلعه رمن
23طرح انتقال آب از سراب به چله
24آبرسانی به 9روستای آهنگران
25آبرسانی به میاندار
26 احداث شبکه آبرسانی روستای نسار دیره
27احداث مخزن1000مترمکعبی آب شهرسرمست
28اصلاح شبکه آب گیلانغرب
29اصلاح شبکه آب شهرسرمست(خریدچاه و احداث خط انتقال)
30احداث و اصلاح شبکه فاضلاب شهر گیلانغرب
31اخذ اعتبار جهت خرید دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان الزهرا
32اخذ اعتبار جهت تکمیل احداث دانشگاه پیام نور
33جذب اعتبار جهت احداث ساختمان اداری آموزشی دانشگاه آزاد
34احداث سایت مخابراتی در روستای گلین
35اخذ اعتبار برق رسانی به روستاهای میاندار قروتک مورت شاوله انجیردرمیان عشایر جمور
36اخذ اعتبار جهت احداث 5کیلومتر کانال بتنی انتقال آب کشاورزی
37برق رسانی به ایل جمور شهرک دیره
آری اینهایی جزیی از هزاران خدمات و پیگیریهای دکتر فرهاد تجری در دور هشتم مجلس شوری اسلامی برای حوزه قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب میباشد . که انشاالله باانتخاب دکتر فرهاد تجری در انتخابات دهم مجلس گام موثری به سمت توسعه و آبادانی منطقه برداریم.
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

تعامل دکتر فرهاد تجری با مقامات اجرایی

ازمهمترین و بارزترین ویژگیها یک نماینده مجلس برای نیل به موفقیت روز افزون در پیگیری و حل مشکلات حوزه انتخابیه خود ، کارآمدی در ایجادتعامل و ارتباط با مسیولین اجرایی ، قضایی میباشد و چنانچه نماینده مزبور از قدرت چانه زنی و نفوذ ویژه در دستگاههای اجرایی برخوردار باشد ،میتواند هم در جذب مناسب بودجه وهم درارتقای موقعیت جغرافیایی، سیاسی ، توریستی ، اقتصادی و فرهنگی منطقه و حوزه انتخابیه موفق عمل کند . تجربه چندین ساله مردمان حوزه قصرشیرین، گیلانغرب ، سرپل ذهاب نیز حکایت از چنین امری دارد. به جرات میتوان گفت که دکتر فرهاد تجری اولین نماینده این حوزه انخابیه است که دارای بیشترین ارتباطات و تعاملات با مقامات عالی اجرایی و قضایی بوده است . رسمی شدن بازارچه پرویز خان وباز شدن آن مرز برای همیشه که استاندار وقت و وزیر از آن قطع امید کرده بودن ، بخاطر ارتباط آقای تجری با رییس جمهور وقت این امر مسیر گردید و از تعداد مصوبات استانی حوزه قصرشیرین نسبت به سایر حوزه های استان کرمانشاه قابل قیاس نبوده و با همت و پیگیریهای دکتر فرهاد تجری نماینده دور هشتم در چند دور سفرهای رییس جمهور وقت به صدها مصوبه عمرانی ، صنعتی،تولیدی و فرهنگی میرسد. بسیاری براین باورند که چناچه ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه وی با دستگاه اجرایی نبود این میزان از مصوبات و تخصیص اعتبارات و بودجه برای مردم این حوزه میسر نمیشد.
هرچند بعلت هشت سال دفاع مقدس و ... مردم حوزه هنوز به آنچه حقشان است نرسیدن و با یک دوره نمیتوان این همه عقب افتادگی را جبران کرد و سالها باید تلاش و کوشش کرد تا مردم مرزنشین این حوزه به حقشان برسند.
ارتباط نزدیک دکتر تجری با رییس قوه قضاییه و دفاع ایشان از افزایش بودجه قوه قضاییه و کمک به قوه قضاییه برای تصویب طرح ها و لوایح قضایی مهم که بارها در صحن علنی مجلس شاهد آن بودیم و همچنین نظرات کارشناسی دکتر تجری در خصوص اموری مانند میزان اختیارات وزیز دادگستری رابطه ویژه را با آیت الله آملی لاریجانی و سایر مسیولان قضایی نشان میدهد.
مثال دیگر در زمینه تعامل با وزرا و دستگاه اجرایی میتوان دراین زمینه تعامل وی با وزیر علوم بود. ارتباط نزدیک وی با وزیر علوم منجربه گسترش قابل توجه حوزه آموزش عالی در منطقه و ضمن افزایش کیفیت و ظرفیت فضاهای آموزشی دانشگاهی ، به کسب امتیازات متعددی در این زمینه منجرشد. از جمله این امتیازات میتوان به اخذ مجوز بیش از 40 رشته آموزش عالی دانشگاهی اشاره کرد . ویا الحاق بخشی از سومار به گیلانغرب و مرزی کردن این شهر و دارای بازارچه کردن گیلانغرب برای در آمدن از بندبست میباشد که درآیند اثر این کاردر توسعه و درامد اقتصادی مردم این شهر مشخص خواهد شد.
ارتباط ویژه دکتر تجری با رییس مجلس وقت آقای علی لاریجانی برای حل مشکلات حوزه یکی دیگر از زمینه های همت و تلاش مضاعف وی رادر حل مشکلات و پیگیری مطالبات مردم این خطه نشان داده است. اعتمادرییس مجلس به وی در آن زمان از موضع گیریهای صحن علنی مجلس ،واگذاری بررسی برخی از مهمترین لوایح کشوری به ویژه در حوزهای قضایی به دکتر تجری و همرای در برخی از مهمترین سفرهای بین الملی علی لاریجانی ، نشان دهنده این ارتباط و تعامل نزدیک ایشان با مسیولین وقت میباشد . ولایتمداری ایشان که دیگر برای همه اظهر شمس است در سفرمقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و پیگیریهای دکترتجری برای حل مشکلات حوزه قصرشیرین یکی دیگر از زمینه های همت وتلاش مضاعف وی را برای منطقه نشان داد. به نحوی که با طرح مستقیم مطالبات و مشکلات حوزه با مقام معظم رهبری موفق شد 8مصوبه از 11مصوبه مربوط به حوزه راه سفررهبری به کرمانشاه را به حوزه انتخابیه خود اختصاص دهد . ویا مجوز تعریض گردنه پاطاق با اون همه ممانعتها و مشکلات خاص خودش ایشان با درایت و عنایت رهبری در دیدار مستقیم با ایشان این امر را میسر نمودن .
بیایم در دور دهم انتخابات مجلس با رای اعتماد به دکتر فرهاد تجری گام موثری در توسعه و آبادانی منطقه برداریم .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

چگونگی الحاق دهستان سرقلعه و جگیران به سرپل ذهاب

از اهم کارهای اساسی و خدمات دکتر فرهاد تجری در دور هشتم مجلس شاید بتوان گفت الحاق سرقلعه و جگیران به سرپل ذهاب میباشد. یکی از مهمترین دغدغه های و البته مطالبات به حق مردم محروم دهستان های جگیران و سرقلعه ، الحاق به سرپل ذهاب و رفع مشکل طی کردن مسافتهای طولانی برای انجام امور اداری خود بوده است. این مهم البته با پیگیری های زیاد دکتر فرهاد تجری و رایزانیهای گسترده با وزارت کشور و مقامات عالی اجرایی محقق شد. مشکل مردم محروم این دهستان این بود که چون از لحاظ تقسیمات کشوری به تازه آباد وابسته بودند و جز آن شهرستان به حساب می امدند می بایست مسیری طولانی طی کرده تا به این شهربرسند و اموراداری خود را انجام بدهند. این درحالی بود که از لحاظ موقعیتی به سرپل ذهاب بسیار نزدیکدتر بودند و به همین دلیل با الحاق به سرپل ذهاب ، به راحتی به امور اداری خود می رسند. تا قبل از از الحاق به سرپل، مردم این دهستان ها از امکانات و تسهیلات رفاهی سرپل ذهاب استفاده می کردند و این درحالی بود که بودجه اختصاص یافته برای تسهیلات رفاهی مردم این دهستان به تازه آباد اختصاص می یافت. مردم برای تهیه ملزومات روزانه به سرپل ذهاب مراجعه می کردند در حالیکه برای انجام امور اداری باید ساعتها و کیلومترها زمان و مسیر را طی می کردند تا به تازه آباد برسند واین همه مسافت و تحمل زحمت برای انجام یک کارساده اداری بود . الحاق سرقلعه و جگیران به سرپل ذهاب زمینه راه اندازی بازار مرزی تیله کو را فراهم کرد. با راه اندازی این بازارچه زمینه اشتغال مستقیم صدها نفر فراهم شده و همچنین شکوفایی و رونق اقتصادی هرچه بیشتر این دهستانها و روستاهای مجاور کمک فراوانی میکند . این امر میسر نشد مگر بادرایت و توانایی خادم مردم دکتر فرهاد تجری مرد کارهای بزرگ
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری

الحاق بخشی از سومار به گیلانغرب

از اهم خدمات دکتر فرهاد تجری برای مردم شهیدپرور و شجاع گیلانغرب الحاق بخشی از سومار به گیلانغرب بود و مرزی شدن این شهرستان . همه دوستان واقفا که یکی از مهم ترین مشکلاتی که که شهرستان گیلانغرب همواره با آن دست به گریبان بوده و از مهمترین موانع توسعه آن دیار محسوب می شد ، موضوع محصور بودن این شهرستان و عدم مرزی بودن آن بوده است . از مهمترین آرزوه ها وآمال مردم این خطه همین بوده و در طول سالیان دراز به مهم ترین مطالبه آنها تبدیل شده بود و با وجود اینکه در سه دوره مجلس از خودم شهرستان نماینده بودن با تمام احترام برایشان ولی نتونستن این مطالبه به حق مردم را براورده کنند . که با آمدن دکتر تجری و وعده انتخاباتی ایشان به مردم شهرستان والحاق بخشی از سومار به گیلانغرب و احداث بازارچه مرزی سومار ودر نتیجه از بن بست خارج شدن گیلانغرب کمر همت به این کار گماشت و از همان روزهای آغاز مسیولیتش در قامت نمایندگی مجلس،با طرح موضوع و ضرورت مرزی شدن گیلانغرب در رسانه های محلی و ملی تلاش نمود که ضمن حساس نمودن افکار عمومی و مسیولین ،این مسیله را مساله ملی مطرح کرده و زمینه حمایت مقامات و دستگاه اجرایی را فراهم آورد . ایشان با انجام رایزنیهای گسترده البته فشرده با مقامات وزارت خارجه، وزارت کشور ، رییس جمهور وقت و همچنین مکاتبات و پیگیریهای لازم با مسیولین کشور عراق تلاش نمود که در اسرع وقت این موضوع حل شود . در نهایت با پیگیریها و تلاشها و درایت و توانایی دکتر فرهاد تجری این امر میسر شد و تاسیس بازارچه مرزی سومار به تصویب هییت وزیران انجام گرفت. ذکر این نکته ضروری است که به عقیده کارشناسان و عقیده مسیولین استانی و شهرستانی ، این نفوذ بالای دکترفرهاد تجری در هییت دولت و تعامل و رابطه ایشان با مقامات اجرایی بود که موجب تصویب این موضوع و تاسیس بازارچه مرزی سومار گردید . که متاسفانه در اثر تنگ نظری یک سری کوتوله سیاسی و فرصت طلب انتخاباتی نگذاشتن این امر کاملا میسر شود تا با استارت بازارچه مردم محرم منطقه گیلانغرب از این فرصت شکوفایی اقتصادی بهرمند شوند و از بن بست خارج شوند .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضا نوری