مذکرات صلح یمن خیمه شب بازی و محکوم به شکست است
سرویس سیاسی
نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با اشاره به چند دوره شکست مذکرات صلح یمن، گفت: از آنجایی که سازمان ملل به دنبال تأمین منافع آمریکایی‌ها در قضیه حل بحران یمن بوده و پایگاه‌های مردمی را نادیده می‌گیرد، طرح صلح هیچ‌گاه نتیجه نمی‌دهد.
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۹
مذکرات صلح یمن خیمه شب بازی و محکوم به شکست است
فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن با استفاده از فرستاده این سازمان جهت بررسی طرح صلح جان کری، گفت: ماهیت استفاده ابزاری از سازمان ها و نهادهای بین المللی توسط استکبار و غرب تقریبا برای عموم جهان روشن است.
نماینده مردم قصرشیرین و سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز استیلایی که کشورهای صاحب قدرت نظیر خود آمریکا دارند برای هر فردی حتی دولتمردان سایر کشورها واضح و مبرهن که آنها هیچ قصدی در دنیا به جز تأمین منافع خود و رژیم صهیونیستی ندارند.
وی افزود: امروز نیز فردی مثل ولد الشیخ را از سوی سازمان ملل به کشورهای عربی منطقه می فرستند تا موضوع صلح یمن را با طرحی که جان کری پیش نویس آن را داده است بررسی کنند و در این میان به حضور پایگاه های مردمی نظیر انصار حزب الله و گروه مردمی یمن توجهی نمی شود.
نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تلاش های غربی صرفا فرار رو به جلو برای جلب نظر افکار عمومی است، خاطرنشان کرد: اگر حاکمیت یمن جایگاهی برای ملت این کشور داشت می توانستند نظام خود را کنترل کنند لذا صرفا طرح مسأله صلح با حاکمیت یمن کافی نیست و به خیمه شب بازی تبدیل شده که ماحصلی برای مردم یمن ندارد./
https://telegram.me/vfadaranmandegar