16 آذر یادآور پایمردی و ایستادگی دانشجویان مسلمانی است که در برابر نظام سلطه سینه خود را سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضداستکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.
بار دیگر به یاد شهدای این روز که روز استکبار ستیزی و استقلال خواهی دانشجویان ایران اسلامی است ، سر تعظیم فرود می آوریم بر مقام شامخ دانشجو، این قشر فهیم جامعه که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امید آینده و ذخیره حیاتی کشور است.
دانشجویان مدیران آینده کشور می باشند و تلاش این عزیزان موجبات تعالی و سربلندی کشور را فراهم ساخته و همگان به این امر اذعان دارند که در هر زمان که دانشجویان پویا، پرتحرک و با انرژی باشند در نهایت رشد و نمو در کشور عزیزمان ایجاد می شود .
در پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ،بصیرت دانشجویی منشا تمام تحولات و جنبش های دانشجویی است و البته مهمترین رسالت دانشجویان در حال حاضر جهاد علمی است تا با فراهم آوردن مراتب پیشرفت های تحقیقاتی و پژوهشی پایه گذار خودکفایی کشور در بسیاری از زمینه ها باشند .
اینجانب نماینده مردم شریف سرپل ذهاب ،قصرشیرین و گیلانغرب در خانه ملت ضمن گرامیداشت این روز ملی به همه دانشجویان عزیز، به تک تک این عزیزان یادآور می شوم با امید به خداوند و توجه به رهنمون های مقام معظم رهبری پا در عرصه های علمی و پژوهشی کشور و دنیا گذاشته تا ملت سربلند ایران بتوانند فردایی بهتر را تجربه نمایند.