با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری،
تجری: عهدشکنی طرف مقابل در برجام برای ما قابل پذیرش نیست
فرهاد تجری نایب رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی و نماینده مردم قصرشیرین
نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی لغو تحریم‌ها را اساس و پایه موافقت‌نامه برجام عنوان کرد و گفت که اگر طرف‌های غربی به تعهدات خود در این زمینه عمل نکنند جمهوری اسلامی ایران اقدامات خود را بدون محدودیت ادامه خواهد داد.
فرهاد تجری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان اظهار کرد: برجام یک معاهده بین‌المللی الزام آور برای همه طرف های این موافقتنامه است و قاعدتا لغو تحریم‌ها اساس و پایه این تعهد بین‌المللی است.
وی افزود:‌اگر بنا باشد ما محدودیت‌هایی را در عرصه تکنولوژی هسته‌ای بر خود تحمیل کنیم و کشورهای غربی به تعهدات و وظایف‌شان عمل نکنند یا خلاف روح یا منطق آن تعهدات، شاهد ایجاد محدودیت ، اعمال تحریم و فشارهای دیپلماتیک در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و ... باشیم هدف اولیه این توافقنامه نقض می‌شود.
وی با بیان این‌که «موافقتنامه برجام باید یک موافقتنامه برد – برد برای طرفین باشد» ادامه داد: اگر غیر از این باشد با رویکردی که کشور عهد شکن آمریکا پیش از این هم داشت و برای ما نیز روشن بود، امیدی به پایبندی آن‌ها به تعهدات‌شان نیست و در این صورت این امر خلاف مصلحت عمومی کشور و ناقض اصل عزتخواهی نظام است.
نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با تاکید بر لزوم حساسیت مسئولین نسبت به نحوه مواجهه کشورهای غربی با برجام خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود قائل است که اگر طرف‌های موافقت‌نامه نقض عهد کردند اقدام دیپلماتیکی انجام دهد. اگر آن‌ها بخواهند به تعهدشان عمل نکنند ما هم این حق را داریم محدودیتی درعرصه های تکنولوژی برای خود قائل نباشیم.
وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران برای اثبات حسن نیت خود سرعت پیشرفت و توسعه تکنولوژی هسته‌ای را محدود کرده است» افزود: در چنین شرایطی عهد شکنی طرف مقابل برای ما قابل پذیرش نیست و ما باید از ظرفیت دیپلماسی استفاده کنیم و پنج طرف دیگر برجام را متقاعد کنیم که آمریکا برای پایبندی به تعهداتش فشار بیاورد. اما اگر چنین اتفاقی نیفتد جمهوری اسلامی ایران اقدامات خود را بدون محدودیت ادامه خواهد داد.

👈برای دریافت خبرها،گفتگوها،فعالیتهاوبرنامه های دکترفرهادتجری نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه سرپل ذهاب ،قصرشیرین و گیلانغرب به لینک ذیل بپیوندید.👇
https://telegram.me/majellesdahum