تجری:
حقوق داخلی آمریکا مانع تصمیم‌گیری یکجانبه ترامپ در وضع تحریم علیه جمهوری اسلامی می‌شود
سرویس سیاسی
نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس معتقد است دولتمردان جدید آمریکا به راحتی نمی‌توانند قوانین این کشور را نقض کرده و شخصا تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند.
یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶
حقوق داخلی آمریکا مانع تصمیم‌گیری یکجانبه ترامپ در وضع تحریم علیه جمهوری اسلامی می‌شود
فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص قدرت اجرایی شخص ترامپ برای اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: تصمیمات رئیس جمهور جدید آمریکا در قالب ها و شکل های مختلفی می تواند اثرگذار باشد اما با توجه به حقوق داخلی کشور آمریکا که یک ساختار قانونی دارد دولتمردان جدید به راحتی نمی توانند قوانین آن را نقض کنند.
نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه برجام در ابعاد بین المللی یک تعهدنامه چندجانبه است، تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل نیز برجام را به عنوان سند پذیرفته لذا پشتوانه قوی دارد و به راحتی قابل عدول برای اعضا نیست که بخواهند انفرادی آن را زیر پا بگذارند.
وی ادامه داد: رفتار دولتمردان آمریکایی چندان با ثبات و عقلانی دیده نمی شود و بر اساس احساسات هم تصمیم گیری می کنند.
نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ترامپ بخواهد برجام را نقض کرده یا تحریم جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کند، حقانیت جمهوری اسلامی ثابت می شود و اگر آن را نقض هم نکند باز هم جمهوری اسلامی در این خصوص برده است.