در واکنش به پیشنهاددولت برای حذف اعتبار۵ هزار میلیاردی بودجه دفاعی:
تقویت بنیه دفاعی از اوجب واجبات کشور است/کاهش اعتبارات دفاعی قابل تسامح نیست
سرویس سیاسی
این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: نمایندگان مجلس با افق دید بسیار بالا و با اشراف بر مسائل منطقه ای، موضوع حمایت و تقویت بنیه دفاعی را از اوجب واجبات می دانند و کاهش اعتبارات دفاعی قابل کوتاه آمدن و قابل تسامح نیست.
یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
تقویت بنیه دفاعی از اوجب واجبات کشور است/کاهش اعتبارات دفاعی قابل تسامح نیست

فرهاد تجری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به پیشنهاد دولت در لایحه اصلاح بودجه مبنی بر حذف اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی از بودجه سال 95، گفت: در شرایط کنونی کاهش اعتبارات دفاعی در استراتژی های جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی ندارد، زیرا امروز وضعیت منطقه آشفته بوده و بحران های پیرامونی هیچ جایی برای اشتباه باقی نمی گذارد.

نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه مقوله بنیه دفاعی یکی از مولفه های امنیتی و ملی جمهوری اسلامی است، افزود: مجلس شورای اسلامی با قدرت اجازه نخواهد داد که به بنیه دفاعی کشور آسیب وارد شود و نمایندگان برنامه مدونی را برای توسعه این حوزه تهیه می کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس با افق دید بسیار بالا و با اشراف بر مسائل منطقه ای، موضوع حمایت و تقویت بنیه دفاعی را از اوجب واجبات می دانند و کاهش اعتبارات دفاعی قابل کوتاه آمدن و قابل تسامح نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مسئولان دولتی باید با حضور در جلسات کمیسیون های تخصصی درباره این پیشنهاد توضیحات را ارائه کنند، البته به نظر من کاهش اعتبارات دفاعی با هر منطقی قابل توجیه نیست و در اعتبار دهی باید جزء اولویت ها قرار گیرد.

تجری گفت: انتظار این است که در شرایط کنونی دولت و مجلس با توجه به مسائل منطقه ای و فرا منطقه ای، استراتژی را برای تقویت چشم گیر بنیه دفاعی تعریف کنند.

5 هزار میلیارد تومان مذکور مربوط به پول حاصله از حکم دعاوی بین‌المللی به نفع ایران در یک پرونده قراردادهای تسلیحاتی قبل و بعد از انقلاب است که حدود 1.7 میلیارد دلار بوده است. علت مخالفت دولت با این مصوبه مجلس نهم، این بوده که پول مذکور را خرج کرده است./