نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس دهم ضمن تاکید بر اصلاح برخورد با بدهکاران مهریه، گفت: دولت یا قوه قضاییه با ارائه لایحه‌ای می‌تواند از بدهکاران مهریه که بخشی از جمعیت زندانیان را به خود اختصاص داد است، بکاهد.
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳
اصلاح قانون برخورد با بدهکاران مهریه در راستای کاهش تراکم زندانیان/ دولت یا قوه قضاییه لایحه دهد
فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به اظهارات رئیس سازمان زندان‌ها مبنی بر وجود 2هزار زندانی به خاطر عدم پرداخت مهریه، گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه و رویکردهای اجتماعی آن، کاهش جمعیت کیفری زندان است که در این راستا نه تنها از عناوین جزایی کاست بلکه در اعمال مجازات‌ها تغییراتی مانند مجازات جایگزین را باید در نظر گرفت.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از زندانیان به دلیل بدهی‌های مالی و محکومیت‌های مالی است که قسمتی از آن شامل بدهی‌های مهریه می‌شود.
وی یادآور شد: بر اساس قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی نیز به بازداشت فرد بدهکار در مواردی که فرد توانایی پرداخت بدهی مالی را دارد اما از پرداخت امتناع ورزد، اشاره شده اما در برخی موارد فرد، بازداشت شده و پس از آن حکم اعسار صادر می‌شود.
تجری تصریح کرد: طبق قانون جدید اجرای محکومیت‌های مالی، فرصتی به فرد بدهکار مالی داده می‌شود و پس از آن در صورت عدم معسر بودن وی محکوم به حبس می‌شود اما باید تلاش شود تا با ارائه راهکارهای جدید حداقل برای بدهکاران مهریه اصلاحاتی صورت گیرد تا از میزان تراکم زندانیان نیز کاسته شود.
وی تاکید کرد: برای اصلاح قوانین در راستای کاهش تراکم زندانیان به خصوص درورد مجرمان بدهکار مالی باید حساسیت ویژه‌ای وجود داشته باشد چراکه متاسفانه برخی با تصور برخوردهای سهل گیرانه از پرداخت بدهی سر باز می زنند.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس دهم، گفت: دولت با قوه قضاییه می‌تواند راهکارهایی که بتواند منافع افراد را تامین کند و از تراکم بسیار زندانیان هم بکاهدرا در قالب لایحه‌ای به مجلس پیشنهاد دهد.
به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های کشور از بیش از 2هزار نفر زندانی به خاطر عدم پرداخت مهریه در حبس خبر داد./
کانون خبری وفاداران ماندگار
vefadaranmandegar
https://telegram.me/vefadaranmandegar