کرمانشاه، استانی با بالاترین رقم بیکاری/دولت منطقه آزاد قصرشیرین را تشکیل دهد
سرویس صحن
نماینده مردم قصرشیرین درمجلس با انتقاد از دولت درجهت رفع مشکلات استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه در طول ۳ سال گذشته بالاترین رغم بیکاری را از آن خود کرده است.
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۳
کرمانشاه، استانی با بالاترین رقم بیکاری/دولت منطقه آزاد قصرشیرین را تشکیل دهد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فرهاد تجری درنشست علنی امروز دوشنبه ( 24 خرداد) درنطق میان دستور، گفت: از مردم ایران به ویژه حوزه انتخابیه خود که علی رغم داشتن مشکلات متعدد معیشتی به دعوت رهبری خود لبیک گفته و با حضور حداکثری خود در انتخابات حماسه دیگر آفریدند تشکر می کنم و از اعتماد مجدد مردم شریف قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به بنده سپاسگذاری می کنم.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهای و گیلانغرب درمجلس شورای اسلامی، افزود: از مجلس دهم که مجلسی معتدل محسوب می شود، توجه به همدلی با سایر قوا به ویژه نهادها با حفظ اقتدار خود جهت رفع مشکلات مردم و تولید انتظار می رود.
وی خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: استان کرمانشاه بالاترین رای را به شما داد، سزاوارنبود که دراین 3 سال گذشته به استانی که بالاترین رغم بیکاری را دارد تبدیل شود و اخرین سفر دولت یازدهم به این استان باشد، البته هرچند با تاخیر این سفرانجام می شود اما مردم مهمان نواز استان کرمانشاه و به ویژه مردم مظلوم حوزه انتخابیه اینجانب چشم به راه اقدامات عملی و اجرایی صحیح درمحرومیت زدایی شما هستند.
تجری گفت: احقاق حقوق تعریف شده در مصوبات سفر پربرکت مقام معظم رهبری به این استان که متاسفانه امروز توسط کارگزاران دولت شما تهدید به تعطیلی پروژه های آن سفر شدند یکی دیگر خواسته ها است، مصوباتی که نه برای کرمانشاه بلکه در جهت تامین منافع ملی و استفاده از ظرفیت های این استان درراستای منافع عمومی کشور محسوب می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی، افزود: پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی که باید در سال 92 به اتمام می رسید امروز تعطیل و علی رغم حجم بالای صادرات کالا و ترانزیت مرزی و ضرورت آن، سازمان برنامه ریزی و بودجه اولویت و اهمیت آن را به عنوان شاهراه بین المللی نادیده گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات جدی و فوری برای بازگشایی و تردد زوار عتبات عالیات از مرز خسروی به موضوع لزوم محاصره حق مرزی برای کارکنان شاغل اشاره افزود: لازم است شورای امنیت ملی و وزارت کشور به دلیل نرخ بالای بیکاری بازارچه‌های مرزی در کرمانشاه ورود کرده و در همین راستا دولت منطقه آزاد قصرشیرین را تشکیل دهد.
تجری همچنین با بیان اینکه برخی از روستاهای حوزه انتخابی‌اش در حسرت داشتن آب شیرین هستند بر لزوم اختصاص اعتبار لازم جهت آبرسانی بهداشتی و تامین شبکه‌های فرسوده روستایی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود وزیر بهداشت ضمن پیگیری برای رفع آلودگی هوای ناشی از ریزگردها تسهیلات درمانی ویژه‌ای برای مردمان استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان در نظر گیرند که با این آلودگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به نرخ بالای بیکاری کرمانشاه و وجود طرح های عمرانی در منطقه که عمده طرف قرارداد آن قرارسازندگی خاتم الانبیاء می باشد، شایسته نیست که کارگری این پروژه ها هم ازاستان های دیگر باشد.
تجری تصریح کرد: از شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور با عنایت به نرخ بالای بیکاری و پرداخت هزینه های مرز نشینی به مردم منطقه با وجود بارزچه های مرزی در کرمانشاه؛ خواهان ایجاد زمینه و بستر لازم برای استفاده از مرز درجهت اشتغالزایی بوده است.
وی از وزیر آموزش و پرورش خواستار ساماندهی و تعیین‌تکلیف مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریسی و رفع مشکل جذب هیات علمی و سرپرستی چند ساله در دانشگاه فرهنگیان شد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درمجلس، افزود: از وزارت امور اقتصاد و دارای و گمرک جمهوری اسلامی تقاضای ارتقاء مدیریت گمرک هستم، همچنین به دولت درجهت گشایش و رونق استان کرمانشاه به عنوان یک نسخه آنی و فوری توصیه می کنم.
کانون خبری وفاداران ماندگار
vefadaranmandegar
https://telegram.me/vefadaranmandegar