بررسی برنامه ششم به مجلس دهم واگذار شود
سرویس اقتصادی
منتخب مردم قصر شیرین در مجلس دهم شورای اسلامی، با بیان اینکه دغدغه های نمایندگان دوره دهم نسبت به بررسی برنامه ششم در مجلس نهم به ریاست مجلس انتقال یافته است، گفت:بررسی برنامه ششم به مجلس دهم واگذار شود.
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷

فرهاد تجری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس نهم، گفت:برنامه های توسعه کشور قانونی راهبردی، مادر و ریل توسعه کشور محسوب می شود.

منتخب مردم قصر شیرین در مجلس دهم شورای اسلامی، با اشاره به تدوین بودجه های سالیانه و قوانین پایه ای کشور بر اساس برنامه های پنجساله توسعه افزود:برنامه های توسعه باید در چارچوب و ضوابط خاصی تدوین و تصویب شود، لذا میدان مانور و انعطافی برای اعمال نظر و سلیقه نمایندگان و مجلس خارج از این چارچوب وجود نداشته و قوانین تصویب شده نباید با تدوین قوانین دیگر خدشه دار شوند.

تجری با بیان اینکه قانون برنامه های توسعه بر راهبرد مجلس طی چهار سال، تعامل مجلس و دولت و تدوین و تصویب قوانین اثر می گذارد، ادامه داد: مجلس دهم باید زمینه ها و بستر اجرای قانون برنامه ششم توسعه را با تصویب قوانین و بودجه های سالیانه فراهم کند، لذا باید در بررسی آن نقش آفرینی کند.

برنامه ششم باید بر اساس شاخص و آمار باشد

وی با اشاره به ارائه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه، توسط دولت اظهار داشت: این قانون ارائه شده نقایصی داشته و این سوال را ایجاد می کند که آیا می توان با چند حکم کلی و بدون شاخص و ارقام چند سال آینده  را اداره کرد.

تجری افزود:نباید به احکام کلی در قانون برنامه ششم توسعه بسنده کرد و برنامه ششم باید بر اساس شاخص و آمار باشد.

وی با بیان اینکه قانون مهمی همانند برنامه پنج ساله توسعه کشور ظرف چند هفته و در فضای عجولانه نمی تواند بررسی شود، ادامه داد:بیشتر جلسات کمیسیون تلفیق برنامه ششم بدون حدنصاب تشکیل شده، لذا نمی تواند برنامه جامع و کاملی برای توسعه کشور باشد.

منتخب مردم قصر شیرین در مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد: با دکتر لاریجانی رایزنی هایی صورت گرفته و دغدغه های نمایندگان دوره دهم نسبت به بررسی برنامه ششم در مجلس نهم به ریاست مجلس انتقال یافته است، لذا انتظار منتخبان مجلس دهم از رییس مجلس شورای اسلامی این است که اجازه ندهند مصالح عمومی تحت تاثیر فضای احساسی قرار گیرد و بررسی برنامه ششم به مجلس دهم واگذار شود.