منتخب مردم قصرشیرین در گفت‌و‌گو با تسنیم مطرح کرد

🖊 مطالبه ملی و منطقه‌ای مجلس دهم برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی

📌 منتخب مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان غرب در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس دهم در قالب مطالبات منطقه‌ای و ملی از دولت خواهان اقدامات اجرایی و راهکارهای عملیاتی و واقعی در بحث اقتصاد مقاومتی هستند.

📌 فرهاد تجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه اصل عمل به اقتصاد مقاومتی به دولت بر می‌گردد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به ضرورت‌ها و نیازهای فعلی کشور با در نظرگرفتن رویکرد محدودیت‌های آینده است.

📌 تجری با بیان اینکه مجلس دهم باید با تدوین سیاست‌های مناسب اقتصادی رویکردی عملیاتی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در پیش گیرد بیان کرد: نمایندگان مجلس آینده باید با تدوین قوانین مناسب و برنامه و بودجه گشایشی در اقتصاد ایجاد کنند.

📌 وی با اشاره به اهتمام مجلس دهم برای اتمام طرح‌های ناتمام نمایندگان دوره‌های قبل خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس دهم در قالب مطالبات منطقه‌ای به عنوان مجمع نمایندگان استان‌ها و در قالب مطالبات ملی به عنوان کلیت مجلس می‌توانند از مدیران اجرایی و دولت خواهان اقدامات اجرایی و راهکارهای عملیاتی و واقعی در بحث اقتصاد مقاومتی باشند.

📌 منتخب مردم قصرشیرین در مجلس دهم با بیان اینکه در نهایت دولت به عنوان مجری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در شکل‌دهی به لایحه بودجه، نحوه هزینه‌کرد و اولویت تخصیص اعتبارات نقش اساسی را بر عهده دارد بیان کرد: نمایندگان مجلس نیز با تدوین قوانین و استفاده از حق اعمال نظارت بیشتر در برابر پیشنهادات و تصمیمات دولت این دغدغه را داشته باشند که موضوع اقتصاد مقاومتی را در تصمیم‌گیری‌ها و پیشنهادات دولتمردان نهادینه کنند.

📌 تجری به‌کارگیری ابزارهای نظارتی توسط مجلس و دیوان محاسبات در قالب سوال، استیضاح و غیره را مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس دانست و افزود: نمایندگان مجلس باید با تدوین و تصویب قوانین در جهت حمایت از پروژه‌های ناتمام استان‌ها و کمک به دولت به عنوان مجری قوانین گام برداشته و دولت نیز بنا به تشخیص با نیازسنجی به موقع موانع تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را برطرف کند.

📌 منتخب مردم قصرشیرین در مجلس دهم با بیان اینکه زیرساخت های توسعه‌ای استان کرمانشاه در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیشترین خسارت را محتمل شده است اظهار کرد: با توجه به سند آمایش سرزمینی کشور باید نمایندگان دوره‌های قبل پیگیر تخصیص اعتبارات لازم برای جبران خسارت‌های پس از جنگ برای استان کرمانشاه می‌شدند.

📌 وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدام مناسبی از سوی مسئولان در رابطه با تخصیص اعتبار بیشتر به استان کرمانشاه انجام نشده است گفت: امیدواریم در آینده نزدیک مدیران اجرایی استان و نمایندگان مجلس با مدیریت کارآمد زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر را فراهم و دولت نیز با اولویت‌بندی و شاخص‌بندی ظرفیت استان‌ها، اعتبار بیشتری را به کرمانشاه تخصیص دهد تا این فعالیت‌ها منجر به ساماندهی وضعیت فعلی این استان شود.

📌 منتخب مردم قصرشیرین در مجلس دهم با اشاره به تجربه کافی نمایندگان مجلس در امر تدوین و نظارت بر قوانین گفت: در مواقع لازم نمایندگان این دوره از مجلس خود را ملزم می‌دانند به اسناد، اقدامات و سیاست‌هایی که از سوی نمایندگان دوره‌های قبل در جهت توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه انجام شده مراجعه کنند.

📌 وی افزود: در دوران‌هایی استان کرمانشاه بنا بر اجبار و الزامات نظیر دوران جنگ تحمیلی فرصت ایجاد زیرساخت‌ها و بازسازی را نداشته و در دوران سازندگی نیز با وجود سند آمایش سرزمینی کشور و اختصاص اعتباراتی از سوی مجمع سهم استان کرمانشاه آن طور که شایسته این مردم باشد داده نشده است که امیدواریم این کوتاهی در مجلس دهم جبران شود.