اخلاق انتخاباتی تجری درتاریخ ماندگاراست
با اذعان به اینکه شرکت درانتخابات جزء وظیفه ملی و شرعی هر ایرانی است ، می طلبدکسانی که در این عرصه ورود پیدا می کنند قانون و اخلاق را مراعات نمایند.
اما کندوکاو و برسی های انتخاباتی در حوزه قصرشیرین در ادوار گذشته وحال متاسفانه روندهای غیر معمولی را نشان میدهد که بعضا کسانی از همین نامزدهای انتخاباتی مسبب آن بوده اند.
بعنوان مثال بعضی از آنها از موقعیت شغلی خود در اداره ای سواستفاده کرده و باعث ایجاد رعب و ترس در بین مردم شده است.
همچنین عده ای با نادیده گرفتن قانون انتخاباتی و تبلیغاتی از هم اکنون مبادرت به پخش کارت و بروشورهای انتخاباتی کرده اند.
عده ای متوسل به احساسات قومی و قبیله ای شده و با این ترفند دیگران را در معذورات و رودربایستی قرار می دهند.
برخی از آنها هم با روش ائتلاف های عجیب و غریب و جدا کردن شهر و دیار خود از بقیه دنبال کسب رای هستند.
البته دراین بین کسانی هستند برای اثبات خود و تخریب رقیب متوسل به هرنوع افتراء شایعه پراکنی و پخش شب نامه می شوند. بعضی ها هم امثال دورهای گذشته اکنون نیز با متوسل شدن به مقدسات شیوه قسم شیوه قسم و قرآن دادن را علم کرده اند . این عده مردم را قسم می دهند که یا کمکمان کنید یا حداقل سکوت کنید وبه نفع کسی کارنکنید.
اما دراین عرصه در این عرصه افرادی هستند که همیشه برمدار ادب و اخلاق حرکت کرده و میکنند، هیچ گاه وبه هیچ قیمتی ، ادب و اخلاق را فدای بازیهای سیاسی نکرده اند، کسانی که در هر دوره انتخابات که حضور داشته اند حول محور قانون انتخاباتی وعرف جامعه حرکت نمو ده اند ، هیچ وقت به معاملات پشت پرده دست نزده اند و اگر معامله ای بوده هم داشته اند ،جزبا خدا با کسی انجام نداد ه اند .
آری می توان گفت دکترفرهادتجری مصداق بارز اخلاق و صداقت در انتخابات است. فردی اخلاق مدار،مقید به قانون و مردمدار. کسی که در عملش همیشه مروت با دوستان و مدارا با رقیبان بوده وهست ، چه آن زمان که در کسوت نمایندگی دردور هشتم مجلس وچه دوران بعد از آن ، دکتر تجری در رفع مشکلات دوست و رقیب از هیچ کوششی دریغ نمیکند. دکتر تجری به کسانی که به او رای نداده بودن با چشم تبعیض نگاه نمیکرد . بعد ازاتمام دوران نمایندگیش بیشترین وقت خود را در میان مردم و خدمت به آنها گذاشت ، اما نمایندگان و کاندیدهایی هم داشتیم که فقط تلفن افراد خاصی را پاسخ میدهند، ازاین افراد که داعیه خدمتشان به مردم درحد یک شعار بوده ، بعضا دیده شده یا شنیده شده که کسانی که با آنها کار دارند رابه تهران دعوت میکنند ودر آنجا رها میکنند، حال قضاوت با خود مردم، آیا اینگونه رفتا با افرادی که ازسرنیاز و مشکلات به اینها پناه آورده اند و محتاج کمک و راهنمایی هستند میتواند اینگونه رفتار در شان یک نماینده یا بطورکل در شان یک انسان باشد.
اینجاست وقتی میگوییم دکتر فرهاد تجری فردی اخلاق مدار است شاهد اینگونه رفتارها از دیگران هستیم، پس صحبت از مردم داری و اخلاق حسنه و صداقت دکتر تجری به گزاف نیست ، واقعیتی است که اکثر مردم هم به ان واقفند.
گواه این مسئله که درحال حاضر به عینه می توان مشاهده کرد مراجعه و حضور افراد مختلف به دفترکار و منزل شخصی دکترتجری است.
بدون اغراق دکتر تجری یکی از نمایندگانی در حوزه قصرشیرین بوده است که علاوه بر منطقه خودش بلکه دربعد ملی و فرا منطقه ای هم عملکرد خوبی داشته است . وی چه در دوران نمایندگی و چه بعد از آن بعنوان یک صاحب نظر کشوری موردنظر ، درخواست و توجه رسانه های کشور بوده است.
آیا توانمندی و تعامل وی در ارتباط با سران سه قوا و سایر مسئولین رده بالای کشور در کارآمدی و اجرایی برنامه هایش را می توان نادیده گرفت ، با صراحت میگویم کدام یک از کاندیدهها دیروز و امروز توانسته در این حد از روابط خوب و حسنه ای با مسئولان نظام برخوردار باشد.؟
اما این سئوال پیش می آید دکترتجری چگونه توانسته است به این موفقیت دست یابد .آیا جزباصداقت میتوان این مسیر را طی کرد؟ آیا با دروغ و تزویر و وعدهای خلاف دادن می توان اینگونه مطرح شد؟
بدون شک ویژگیهای منحصر به فرد در دکتر تجری وجود دارد که دوست ورغیب به اخلاق و منش وی را گواهی میدهند.گفتار و عمل دکتر تجری یکسان است، او هیچ گاه به آمار صندوقهای رای نگاه نکرده که خصمانه به دنبال انتقامجوئی و کینه توزی باشد،راضی به زندانی کردن و پرونده سازی برای کسانی از جمله رقیبانش نبوده وعلی رقم کم لطفی های رسانه های محلی و اصحاب قلم که درحق ایشان اجحاف نموده اند برخلاف بعضی نمایندگان هیچ گاه متوسل به تهدید و زور و شکایت و استفاده از موقعیت شغلیش نشدو بقولی عقیده اش را از عقده اش مصون نگه داشته و برای قلم و اهل قلم حرمت و شان خاصی قائل است ، وی با اصحاب قلم خصمانه و معامله گرانه برخوردنکرده ،اوبه نظارت رسانه ها و اهل قلم بر عملکرد مسئولان معتقد است.
حضورچهارده سال بی غل و غش در عرصه سیاست نمود و نمادی از دکترتجری ساخته است که امروز نمی توان برشخصیت ایشان کوچکترین خدشه و ایرادی وارد کرد. هرچند که این روزها شاهد بعضی رفتارهای بدور از اخلاق و انصاف در جهت تخریب و ایجاد فضای ناامیدی در راستای مشوش کردن ذهن مردم منطقه نسبت به وی درقالب ایجاد شب نامه و شایعات کذب هستیم. که البته مردم حوزه انتخابیه نسبت به این تخریب ها وتهمتها علیه دکتر فرهاد تجری بیگانه نیستند،لذا به مسببین و بانیان و محرکین این عمل باید یادآوری کنم که اینگونه رفتار و حرکت نمی تواند دید مردم را نسبت به دکترتجری مخدوش کنند چرا که با توجه به نظرسنجی ها محبوبیت دکترتجری امروز از دیروز بیشتر شده است و میشود و تنها راز ماندگاری و محبوبیت تجری صداقت ، اخلاق و مردمداریش است.
اندکی صبر،سحرنزدیک است.