یک نماینده پیشیین مجلس:

تریبون سازمان ملل بهترین فرصت برای تبیین ظلم کشورهای ظالم است
» سرویس: سیاسی - سیاست داخلی
کد خبر: 94070401349
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
tajari.jpg

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی می‌گوید که تریبون‌ سازمان ملل بهترین فرصت برای تبیین مواضع حق طلبانه جمهوری اسلامی و ظلم‌های کشورهای ظالم علیه ملت ایران است.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی اولویت‌های رئیس جمهور در سخنرانی سازمان ملل اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص این سفر و فضای بعد از توافق هسته‌ای و با قدرت دیپلماسی و گفتمان خاصی که ایران در عرصه‌ی بین‌الملل ایجاد کرده است آقای روحانی می‌تواند هجمه تبلیغاتی علیه مردم ایران و نظام جمهوری سالامی را با گفتمان خاص خود خنثی کند.

وی با بیان این که پیام ایران به دنیا پیام حق طلبی، انسان دوستی و احترام به شان و کرامت انسانهاست، افزود: در فضایی که غربی‌ها و صهیونیست‌ها چهره‌ای خشن از اسلام معرفی می‌کنند و در صدد ایجاد اسلام هراسی هستند. آقای روحانی می‌تواند وجهه اصلی اسلام و مشخص نظام و مردم عزیزمان را نشان دهد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: امروز کشور ما را با برند دفاع از مظلومان می‌شناسند. روحیه آزادگی و استکبار ستیزی در مردم ما وجود دارد و امروز ضرورت دارد که رئیس جمهور در این فضاسازی‌های کاذب علیه ملت ایران، ضمن احترام به حقوق و حرمت دیگران پیام آزادگی و جلوگیری از استبداد را به جهان برساند و اجازه کمرنگ شدن آن را ندهد.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و تقارن آن با سخنرانی در سازمان ملل یاد آور شد: مردم و نظام ما در مسیر استکبار ستیزی و آزادی شهدا و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی تقدیم کرده‌اند اما به ناحق انگشت اتهام حمایت از تروریسم را به سوی ما نشانه رفته‌اند در حالی که تروریست‌ها دست پرورده خوداستکبار هستند و نظام و مردم ما از قربانیان ترورسیم به حساب می‌آیند. به همین دلیل رئیس جمهور بهتر است به این موضوع نیز اشاره کند.

تجری در ادامه تاکید کرد:‌با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در حفظ عزت، مصلحت و حکمت در مواضع کارگزاران نظام می‌تواند کمک زیادی به رئیس جمهور کند تا از موضع اقتدار، پیام خود را عزتمندانه و با حکمت به جهانیان برساند و با عقلانیت آقای روحانی این انتظار از او می‌رود که از فضا استفاده و پیام حق طلبی، ازادی واستکبار ستییز ایران را منتقل کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان به ابزارهای روحانی در این سفر اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور می‌تواند در نطق خود که مطمئنا در کانون توجه جهانیان است همچنین در ارتباط با رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف که بعضا تریبون استکبار هستند و در نشست‌ها و دیدارهای دو جانبه و چندجانبه از فرصت استفاده کرده و پیام ملت ایران را به جهانیان برساند.